bloggenliteavvarje

Alla inlägg under augusti 2011

Av Nora Bertilsson - 31 augusti 2011 22:09

Ska sova nu,börjar 8 imon! blää -.-' 


   Nora Bertilsson

Av Nora Bertilsson - 31 augusti 2011 21:32

blogglek dag 1

Info om  mig och hästarna!


Jag är en tjej  på snart 13 år,och jag bor ungefär 2 mil från göteborg.

Jag har ridit i 7 år eller lite mer och jag har skaffat en ponny för ca 3 veckor sedan som ni redan vet och honom ska jag tävla hoppning med!

Iaf upp till 110! 


Mina hästar!


namn:Mustang 

Född:1988,alltså 23 år.

ras:korsning mellan arab och newforest.

kat:d ponny.1,48 cm mkh.

inriktining:allround.

En snällare häst en Musse får man leta efter!


   

namn:Goldfever (kallas Preben) Så ifall jag skriver Preben så pratar jag om Goldfever.

Född:1999,alltså 12 år.

Ras:vi vet inte riktigt vilken ras han är men dom tror att han är welsh och något mer,typ en mindre modell av haflinger.

kat:c ponny.1,39 cm mkh.

inriktning:hoppning.


  

Där fick ni veta lite om oss iaf! 


  Nora Bertilsson

Av Nora Bertilsson - 31 augusti 2011 19:59

tjenahallåhej!

Idag har jag ridit ut på min busponny Goldfever :)

haha,han typ var jätte pigg idag och sen påväg hem så bockade han as mycket och typ frusta,och typ blev som en arab xd Vi red typ förbi islandshästar,och så galopperade jag och då började han flippa ur .. han typ bockade as mycket men jag ramlade inte av , och så frustade han och skulle göra sig fin och gå som en arab , och han har inte ens arab i sig ;) kooonstig ponny eller?  haha , sötaponnyn säger jag bara ! ramlade iaf inte av :) bra balaaaaaaaans vettu !! 

Och gamla Musse fick stå idag för jag han inte rida båda 2 :)

Och när jag kom tbx efter ridturen så blev Mussepuss jätte glad och gnäggade! söta ponnyn nummer 2 ! jag älskar verkligen mina hästar! dom är bäst!

har ju varit med Lisa också btw :)

nu ska jag spela sims .. dahh , jag vet .. TÖNTIG! 


   Nora Bertilsson

Av Nora Bertilsson - 31 augusti 2011 15:22

hejhopp!

Idag började jag typ vid 8 :) och glömde såklart nycklarna till skåpet hemma,så jag fick ha mina grejor i vickans skåp.. Men fett bra dag ! slutar ju 12.45 på onsdagar! Fett asså!  sen så följde lisa med mig hem :) först åt vi och sen så mockade vi och fylde på höpåsar osv :) Sen ska jag rida med Annie & Gabbi på denna söta ponnyn :)nämligen Goldfever :) 


 


    Nora Bertilsson

Av Nora Bertilsson - 30 augusti 2011 22:24

Detta är bilder på mina 2 ponniiisar som kommer vara med i denna bloggen :)

Dom heter Mustang och Goldfever. 



Goldfever.född 1999,12 år,kat:c  ,hoppponny!

 

detta är min gaaaamla ponny Mustang som är 23 år nu så han börjar bli lite gammal att tävla med så jag skaffade Goldfever för några veckor sedan  (kallas Preben för att han är dansk) för att tävla hoppning!

detta är min andra ponny Mustang! D,ponny,född 1988,23 år,kat:d,allroundponny!

   

Där var 2 bilder på mina hästar :) somsagt,denna bloggen kommer både handla om hästar,och mig själv! Ska sova nu,börjar 8 imon -.-'


   Nora Bertilsson

Av Nora Bertilsson - 30 augusti 2011 07:48

hallå :)

vaknade typ vid 7,tog ut hästarna och nu sitter jag vid datorn och bara chillar.

Ska nog sminka mig snart för vi börjar 9,så jag tar halv 9 bussen till skolan :) Gött endå att vi inte börjar 8 idag :) vi hörs senare!


ps.jag hinner inte ladda upp ett foto vad jag har på mig men jag har ett par jeanstajts '''stavning'' och en rosa t-shirt med knappar och en tjocktröja '' dancing'' :)


    Nora bertilsson

Av Nora Bertilsson - 29 augusti 2011 15:26

hejsvejs! 

ja,detta är då första inlägget på bloggen! 

jag har 2 bloggar , och en handlar om mina hästar och en handlar om mig själv.

Men det blir lite jobbigt att ha 2 stycken så jag valde att skaffa en blogg istället och skriva om hästar och min vardag och mitt liv! så den  kommer alltså handla om,jag som ryttare,mina hästar,skolan,kompisar och mitt liv ! alltså detta :)

min historia .. Jag hade bara en häst för några veckor sedan som är 23 år nu .. gammelgubben! men han beter sig oftast som unghäst ;) jag vill ut och tävla hoppning och vi har märkt att det går inte med honom!han är ganska rädd för att hoppa och omguivningen runt om.men det han hoppar alltid efter 2-3 gången .

Och för kanske 2-3 veckor sedan så skaffade jag en annan ponny som inte är så gammal och hoppponny! så nu har jag honom på prov till jag har bestämt mig och nu kan jag ju bara köra på utan att tveka liksom.. hehe :)

här kommer lite text  sådär om hästarna ! 


mustang : född 1988 , valack alltså 23 år gammal :) allround 


Goldfever (min nya) född 1999 , valack alltså 12 år gammal :) hoppning 


   Nora bertilsson

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


hej! Jag är en tjej på snart 13 år gammal. Denna bloggen handlar om mina två hästar. En c ponny och en d ponny. och massa moden,blogglekar& hissar och dissar såklart!
följ med !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

hur ofta läser du min blogg?
 flera gånger om dagen
 en gång varje dag
 typ några dagar i veckan
 en gång i månaden
 en gång i veckan
 aldrig! jo bara nu!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards